Ankor för hela slanten!

Jag funderar seriöst på hur de här kommer att gå...

Vi har i alla fall hämtat ankorna, som var mycket mindre än vad jag och Fredrik kunnat tänka oss =/  Så väl hemma var det bara till att fundera ut hur i hela fridens namn vi skulle kunna ha dom i vår alldeles förstora bur! Men vi konstaterade snabbt att det inte skulle gå alls.. Så vi letade provisoriskt fram två pallkragar som dom stackarna nu får bo i, bara att hoppas på att de överlever. Så på måndag blir det till att åka på granngården och köpa hönsnät och sätta på insidan av vår "bur". Jag har knäppt kort så ni kommer förstå att dessa små små ankor inte hade hållit sig kvar i vår bur.

Jaja, man ska vara optimistisk sägs de. Så ja hoppas att dom överlever ett tag, några veckor i alla fall. För det är tydligen mycke saker som kan få de små rackarna att dö och för att påminna oss om den saken sprang det en räv över vägen när vi for hem från byn nyss..

Här kommer kort från dagen! Hej då!




Ja dom är ungefär som en knytnäve stor...

Kommentarer
Postat av: s

Hoppas det går bra med de små.

2009-06-27 @ 17:20:35
URL: http://stallsve.blogg.se/
Postat av: Emely

Tackar, tackar.. Det hoppas jag med =P

2009-06-27 @ 17:48:03
Postat av: Vickan

Vilket kul påhitt me ankorna! lycka till:)

2009-06-28 @ 15:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0