Tre...

Arbetsdagar har gått, då återstår bara 22.. Nedräkningen har börjat =)

Som sagt är man lite dålig på att uppdatera denna blogg, men så kan det vara ibland! Har i alla fall börjat jobba och som jag skrev innan så har jag averkat 3 dagar nu. Tur jag arbetar med en som är rätt lik mig, inget onödigt tjafs alltså =)

Så vad har hänt i mitt liv på sistonde, joe... Jag har konstaterat att jag måste ha hovslagaren igen, denna gång kommer ingen av kusarna att få några skor på hovarna. Utan det får vänta tills det blir vinter och börjar bli halt, då ska även Birta få sina första par skor!

Vad mer, hum.. Just ja! Ankorna har börjat bytt ut sin ulliga dundräkt till fjädrar, så dom ser riktigt skabbiga ut =/ Men förmodligen så blir dom väl fina sedan. Även har det vart en hel del funderingar på deras framtida öde, leva eller dö?! Men det visar sig till hösten då vi får veta hur många av varje kön det är, vilket man inte kan se fören de är 4 månader. Så om det bara är hanar, då blir dom mat. Är det honor får dom nog bli kvar och så blir det då ägg till våren!

Så har vi även Aska, våran lilla dam =) Hon ska i morgon få åka ner till stamåsen och bo där med min mor och far till på fredag. Livets lyckliga dagar alltså! Annars så händer det väl inte allt för mycke i hennes liv, hon fick ett ben ikväll av Kjell när vi tittade in där.

Ja, nu har vi gått igenom hela djurskalan! Måste dock säga att en katt inte vore så dumt, men är det djurstopp så är det... Och jag har ju faktiskt Jonken, mammas och pappas katt som jag äger =P

Så till de tvåbenta varelserna som innehar en hjärna, alltså jag och Fredrik och inte ankorna.. Fredrik jobbar och mår bra så vitt ja vet, hoppas då det i alla fall. Jag mår bra och lever mina lyckliga dagar, förutom lite ont i benen och ryggen.. Sådär nu har jag fått klaga lite också =)

Hej då!!


Visst har dom växt?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0