Många dagar sedan sist!

Visst är det så, dessutom är de händelserika dagar..

I helgen har det alltså varit dunder och som vanligt har det regnat största delen av evenemanget! Men vad gör det?! Så i torsdags var vi bjudna på middag av Fredriks syster, massa godmat och roliga människor. Det blev lite kortspelande för de flesta och sedan även kubb! Tjejerna vann såklart! Sedan blev det utgång, givetvis missade vi uppträdandet. Fast för min del spelade det ingen roll, utan det blev en sväng om till Jannez på dansgolvet istället.

På fredagen blev det också utgång, fast då såg vi i alla fall uppträdandet. Blev en tidig hemgång då Fredrik jobbade dan efter och jag skulle till Sollefteå på medletidsdagen. Måste säga att det var riktigt uselt väder på fredagen så man var inte direkt taggad på att sitta ute och bli blöt heller!

Lördagen började riktigt tidigt i familjen Löfvenberg / Olssons hus, vid sådär halv sju på morgonen. Klockan sju hade vi packat in allt i bilen och Fredrik skjutsade mig så vi mötte mamma i korsningen till stamåsen. Där bytte jag och Aska bil och Fredrik for hemåt för att jobba. Jag och mammsen däremot vi for vidare mot Sollefteå, dit vi anlände vid nio tiden om jag inte minns fel. Väl där så var det bara att lämna Aska med Tomas och packa in marknads sakerna i bilen och åka iväg =) Så mellan klockan 11 och klockan 6 så stod vi i medeltidsklänningar och sålde pärlor. Eller om man ska vara riktigt ärlig stod jag och Sara mest och kollade på när mamma sålde pärlor, men hon va bra på de!
Sedan på kvällen åkte jag och mamma hem till stamåsen, där vi i vår enfald trodde att Fredrik skulle få sluta i tid. Men icke, så efter mycke övervägande bestämde jag mig för att köra hem själv, med mamma som sällskapsdam förståss =) (Aska däremot fick stanna med pappa på stamåsen). Kan tilläggas att jag inte suttit bakom ratten på snart 1 år, så va glada att ni inte mötte mig efter vägen ;P
Men hem tog vi oss och sedan blev det utgång för mig. Som tur var så regnade det inte på hela lördagen, så det var riktigt mycke folk ute och jag hade faktiskt riktigt kul. Fast man inser hur kass hörsel man måste få när man har druckit jämfört med när man är nykter...

Jaja, när kvällen väl var slut så hade även Fredrik fått sluta jobba så han kom och hämtade mig. Dagen efter va jag rätt lycklig att man inte druckit någonting, för ja va rätt död i alla fall. Så hur hade det då slutat om dessutom måstat vara bakfull =/

Näe, nu har ni fått en redovisning av några dagar! Så nöj er med de =P
Hej då!


Aska tycker att det är lite varmt skulle jag tro!

Kommentarer
Postat av: Mli

Snålt att man inte fick se en bild på dig i klänningen då ;)

2009-07-15 @ 15:56:41
URL: http://bertur.blogg.se/
Postat av: Emely

De kommer nog de med, måste bara be någon skicka ett till mig.. För jag har inget =P

2009-07-16 @ 12:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0