Två döda sillar...

Ligger just nu i sängen och väntar på att husse ska komma hem.  Han borde vara hemma om drygt en timma om ingenting händer, å de får de bara inte göra.

Ja idag har de varit full rulle här på gården, började med att släppa ut å fodra alla djuren. Sedan efter en morgon tupplur gick jag och Aska ut å busade med en leksaks ring i snön (är dock inte längre någon ring). Vi gick även upp till grannen och kollade om Zeb (en risenschnauser) va hemma, men de var han inte. Så vi traskade hemåt igen.

Efter lunch så for jag och Vinur ut och skrittade en sväng, får ju inte göra annat eftersom vi har haft kotledsinflammation i båda fram. Förhoppningsvid så kommer han bli bra i benen, så vi kan ut  ha riktigt kul igen.
Det hade varit riktigt trevligt att rida idag om de inte vore för att de blåste väldigt kallt just när vi va ut =/

På eftermiddagen så dök Tessan upp utanför dörren och frågade om jag ville följa med henne och rida, självklart var svaret ja! Så då fick jag låna hennes pärla Vinur och hon red Åsas Albert. Riktigt kul, ja har  inte varken travat eller töltat på hela 5 månadet..! Så man tackar och bockar för lånet..

Väl hemma igen så var det bara stalltjänsten kvar, mocka, fodra och ta in dom. Men det gör inget, jag gillar mina små kusar ändå. Så håll tummarna för att Vinur blir bra i benen och så hoppas åtmindstonde jag att det ska bli sommar igen. För då ska man till å börja ride lite lätt på Birta.

Tack för idag och hej då!


Aska poserar liggandes i korgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0