Eftermiddagen..

På eftermiddagen har jag varit ute och ridit på min lilla Vinur, riktigt kul faktiskt. Provade till och med några travsteg, vilket gjorde oss båda glada. Väl hemma igen så fick han gå ut i hagen utan täcke, jag trodde inte då att de skulle bli över -10 och snö. Så att alla förstår så blev Vinur helrakad i början av vintern och även om håret växer fort växer de inte med ett rasande tempo precis. Men jag hade inte direkt räknat med att han skulle vila i flera månader när jag gick lös med rakapparaten.
Efter ridturen tog jag och Aska oss en promenad ner till min mor och far, där det bjöds på tacos till middag. Hela min familj va hemma dessutom, storasyster Sara och hennes man kom på besök från Sollefteå idag. Även min storerbror var där, lider med honom idag. Han har svimmat och på kuppen slagit ut en tand =/
Men efter middagen så fick min syster skjutsa hem mig, dags för stalltjänst igen. Mocka och ta in kusarna, Vinur fick sitt Back On Track täcke på sig, de får Fredrik ta av honom när han kommer hem från jobbet. Jag tänkte att de va snällt att låta honom få ha de en stund nu ikväll då han fått stått ute och blivit snöig om ryggen.
Ja, ni har nog redan förstått att mitt liv kretsar runt mina djur. Dom som känner mig har fått lära sig att leva med min ständiga oro och mitt pjoskande med mina djur.
Nu bör min sambo aldeles strax vara hemma..

Ha de gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0