SNÖ :D

Vi har fått VINTER och jag är lycklig!!
Ingen mer lera i hästhagarna, inge mer grus indraget av hund och barnvagn! Ja i alla fall inte på några månader, nästan värt att fira =P

Eftersom det inte är lerigt ute längre så passade vi igår på att städa, kan säga att de var behövligt... Men nu är det gjort för en stund, har även satt upp julgardiner i köket och vardagsrummet. Får väl se om de dyker upp några i tvrummet uppe också, men de är bara kanske. Även julstakarna och julstjärnorna är på plats, så nu saknas bara tomtarna. Samt att klä julgranen! Knepigt de dära, men nu när man bor själv så är det helt plötsligt j*vligt kul med julen och så är det förståss även Leas första jul :)

Jaha, vad händer med här på gården. Vinur han får sina trogna skrittturer, tycker inte att han känns helt bra i benen. Men jag tänkte att veterinären skulle få komma hit och göra ett böjprov så småning om, sedan får vi utgå från vad som visar sig där.
Birta min lilla dam är en pärla hon, hon jobbar på för fullt. Matte utsätter henne för nya konstiga saker för jämnan =P
Meloni som står inhyrd här rids för närvarande av Mirja, skritt som gäller även där. Men inte av samma anledning som Vinur, utan för att hon haft en lång viloperiod.

Aska min svarta best, hon har idag fått kuta efter en boll hon. Tror att det är det absolut roligast hon vet, själv kan jag inte förstå hur de ens skulle kunna vara lite kul. Men om man tittar på dom som spelar fotboll så verkar även dom gilla att springa efter en boll, kanske har dom samma fel?! Näe, skämt åtsido.. Vill man springa sig trött efter en boll och tycka att det är kul så är väl de helt normalt. Men det är inget för mig inte...
Igår kväll däremot tyckte hon nog att vi va lite tråkiga, eftersom vi va ute och gick och honv ar tvungen att sköta sig. Har man inget koppel och går på byn, då får man inte snusa å springa som man vill. Nix uppföra sig som sgt :)

Sen måste vi säga Grattis till Melonias ägare som inatt fick en liten bebis! Så vem vet, i framtiden kanske de springer omkring två små knoddar i stallet?!

Funderar även på att göra mig en hemsida sådär på lite skoj, men den jag vill ha kostar en slant. Inte mycket, men tillräckligt för å fråga sig om det är värt de? Ska spåna vidare på de dära...

Ne, tack å hej leverpastej.. För nu ska de bli middag, nån som har något gott recept?



Nu när vi fått snö så slipper man att hästarna ser ut såhär!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0