Massor som ska göras!!

Har skrivit en lååång lista på saker som ska göras här på gården, helst innan snön kommer!

Men igår blev det dock inte mycket gjort. Dagen bestod av regn, regn och regn! Vi lyckades trots det dåliga vädret grundmåla lite panel, sedan blev det inte mycke mer gjort. Vi var till svärmor å blev bjudna på våfflor, mums =) På kvällen blev det däremot film tittande, vi hyrde Bedtime stories. Jag gillade den i alla fall, sedan kanske inte det var riktigt Fredrik och Mirjas typ av film... Fast jag var nöjd och de räcker ju för mig =P hehe..

Idag däremot har vi gjort MASSOR av vettiga saker, började med att röja undan på gården. Bort med alla kvistar som klippts bort från vinbärsbuskarna. Gräsmattan blev klippt och all hundskit är försvunnen, tills det helt oförståeligt dyker upp ny =P
Sedan började jag gräva för jordkabeln som ska gå från stallet till vindskyddet, jävligt jobbigt vill ja nog säga! Ganska rejält packat med grus och jord där. Men efter en stund kom Fredrik och hjälpte mig och nu är det klart. Kabeln ligger i backen och nu återstår det bara att någon ska koppla ihop allt, så vi får lyse i vindskyddet. Kan lägga till att vindskyddet används som föråd, vi har spån och hö därute. Så man kanske inte ska kalla det vindskydd =/
Nu ikväll har vi vart och målat på ett lager färg på panelen som vi grundmålande igår, så nu är ungefär 1 fjärdedel målad och klar för att så småning om hamna på väggen. Måste erkänna att det är väldigt trist att måla panel. Eller så är det så att de inte är roligt att göra saker som man måste göra? Hum, intressant...

Näe, nu tror jag att det blir sängen innan jag somnar sittande! God natt!


Aska usträckt på gräsmattan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0