Kaos!

Blev det en stund igår, då en häst lyckades riva med sig några panelbrädor och gutjärnsskylten som satt på väggen. Kan nämnas att hon stod uppbunden vid väggen, vad hon blev rädd för är oklart. I sin flykt från de farliga brädorna lyckades hon även skrämma min Vinur, så i fullt sken for de iväg och lyckades även välta omkull alla brevlådorna =/ Aja, som tur va så gick alltihopa bra, Mirja och Ebba (grannen) fick springa efter då jag inte riktigt är i skick för att springa..
Det ända som blev var ett litet sår på ena bakbenet på den hästen som hade panelen efter sig. Tur  va väl de, för min Vinur har haft otur så de räcker i några år nu..
Men slutet gott allting gott!

Idag däremot har varit en lugnt och bra dag =) Jag och Mirja var duktiga och städade ur stallet, blev superfint! Ordning och reda, pengar på fredag... Sedan har jag och Fredrik plockat vinbär, kul eller så inte. Men de blir gott när det är klart, saft och gelé ska de nämligen bli!
Blev även bjudna på middag hos mina svärföräldrar idag, inte dumt de inte. Tänk om min mat blev hälften så god, då hade jag vart rätt nöjd!

Nu ska jag och Aska nog ta å sussa, sov gott!!
Hej då!


Vinur, min prins =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0