Här händer det grejjer!!

Igår gjorde jag faktiskt en hel del nytta =) Jag lyckades koka både hallon och svartvinbärssylt, bakade bröd och lagade en god pasta/brocolligratäng! Däremot måste jag erkänna att brödet bara blev skit =/ Blev inte gräddat i mitten, så det får bli bröd åt ankorna istället för åt mig!

Medans jag stod vid spisen, så städade Fredrik huset och satte upp hyllorna i badrummet och även mina krokar kom upp =) Så ni ska inte tro att det var någon latdag!
Jonken fick även flytta hem till mor och far igen, trevligt att ha honom på lån ibland. Men han trivs bäst hemma med min far! Frågan är om dom skulle klara sig utan varandra något längre tag?!

Kan även nämna att min bror la över lite filmer på våran dator igår åxå, inte så dumt att ha när det är långa tråkiga dagar!
På kvälle for även Fredik iväg och jobbade =/


Fin, fina sylten!


Inte så dumt med hyllor!



Sådär ja, nu har vi kommit fram till dagen!

Började dagen med att jag väckte Mirja, jag trodde faktiskt att hon skulle vara vaken vid halv 11. Men icke! Däremot så vaknade hon ju och kom upp och fick frukost! Sedan blev det en massa skitsnack och jag lyckades plocka lite svartvinbär, kommer snart ha mardrömmar om bär =/

Ella, Mirjas hund, hon lyckades smita av gården och hitta en död kråka som luktade supergott enligt henne. Så hon gjorde det enda rätta och rullade sig i den. En mindre glad ägare fick hämta henne och sedan göra en duschning av henne på gräsmattan! Säger då de, tur det är varmt å skönt ute idag =P

Vad har mer hänt idag, joe! Jag har plockat in persiljan och ska väl snart till att hacka den och lägga den i små fina burkar i frysen. Rätt roligt med de man har lyckats odla själv tycker jag.

Så nu blir de inte mycke mer idag, kanske lite mer bärplockande. Lagomt göra en sådan här dag, alltså sitta på en stol i solen och plocka ett bär i taget =P hehe!
Får väl se om man får några middagsgäster ikväll? Annars så får ja roa mig bäst jag vill tills Fredrik kommer hem igen =)

Hej då!


Får det lov att vara lite persilja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0