Frukost på sängen =)

Dagen började riktigt bra med att älsklingen kom med frukost dukat på en bricka =) Kan man få en bättre start på dagen än frukost på säng?!  Det passade ypperligt idag då jag måste erkänna att kroppen inte är i tipp topp efter gårdagens grävande!

Sedan har dagen mest bara flutit på. Har varit upp till min bror, där Fredrik grundmålade en omgång panel till. Jag däremot tyckte att jag kunde vara en snäll dotter och plockade svartvinbär till min mor och far! Blev kanske inte allt förmycke men någon liter blev det allt. Aska hon är nog ändå den som hade roligast uppe hos min bror, hon är lätt förtjust i honom =) Så dom drog dragkamp och kastade "trasan", knepigt att dom kan tycka att det är så roligt att hämta saker =/ Mellan varven så klippte min bror gräset och Aska traskade troget bredvid.
Sedan när panelen va målad och vi skulle åka hem igen så var det någon som funderade mer än en gång om hon verkligen skulle följa med. Men tillslut så bestämmde hon sig för att de kanske var bäst att åka hem och få lite mat i alla fall =) Ibland känner man sig aningens dissad..

Till middag idag blev det en riktig snabbmiddag, kebabtallrik på sibylla.. Har även följt mamma en sväng på dollar store, köpte faktiskt ingenting. Brukar alltid bli något, men näe, jag hittade inget jag vill ha. Knepigt, för ibland skulle man kunna komma hem med hela affären tror jag.

Nu ikväll har jag och Mirja bakat en bärkaka med det simplaste recept jag stött på hittills! 4dl socker, 4 ägg och 4 dl vetemjöl och sedan lite bär, blev helt okej i alla fall =)
När vi satt och fikade förfullt så ringde pappa och sa att lastbilen med grus var påväg. Mycke riktigt så hann jag knappt säga hejdå innan den stod på gården. Så nu ligger det en STOR hög med stenmjöl utanför stalldörren! Kommer bli hur bra som helst med de, stort tack till pappsen som vi fått stenmjölet av! Ibland måste jag nog erkänna att jag är lite bortskämd, fast någon måste väl vara det med?!

Nu däremot blir det inte mer skrivit idag, lever på hoppet att de vars bloggar jag läser tar sig i kragen och skriver lite oftare. Visst jag är inte världsbäst på å komma ihåg det jag heller, men jag försöker i alla fall!

Hej då!


Jag och Aska ligger på köksgolvet och myser =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0