Fin fint =)

Nu har man kommit in i en sådan period när man helt enkelt inte orkar uppdatera livets lilla gång här på bloggen så ofta =)  Men idag gör ja ett försök, men början igår...

Ja igår så jobbade jag, som de flesta dagar nu mera. Så Mirja var snäll och tog hand om min hund, så när jag slutade knatade jag bara hem till henne å där hade Aska det mysigt med Ella. Sedan va vi och handlade och gjorde supergod flygande-jacob till middag! Synd bara att det inte är lika roligt att rensa grillad kyckling som det är att äta den =/ Efter middagen gick vi hem till Kjell och Gun-Marie, där blev det bus för hundarna och fika för oss!
Väl hemma igen så var det bara att krypa ner i sängen och det var inte dumt vill jag lova. Trött som bara den var jag!

Har även idag jobbat och Mirja hade Aska även idag, så som igår knatade jag hem till henne efter jobbet. Där hennes två småsystrar även dök upp för att få mysa och sova över hos sin storasyster. Så det var ett riktigt tjejgäng som intog soffan för att se på den tecknade filmen Anastasia, knepigt att tecknat fortfarande är det jag gillar bäst =)
Efter filmen blev det hamburgare och strips till middag, gott gott.. Så om man inte rullade fram innan så gör man det garanterat efter dessa två dagar =P När middagen var avklarad så skjutsade Mirja hem mig och Aska, lyx?! Jepp de är ju de.

Väl hemma blev det även en hel del uträttat, anki-pankisarna fick mat och jag surrade en stund med Anna som har flyttat hit sin häst och sedan satte jag om endel blommor. Eller två blommor som jag köpte för någon dag sedan fick nya krukor, mammas stackars tomatplanta fick flytta till en hink istället för en pytteliten kruka och mina blomskott fick flytta från vattenglasen till små krukor! Så nu borde alla blommor vara nöjda! Ett tag i alla fall...
Sedan tog jag och plockade in hälften av all min egenodlade dill, den ska nu få torka lite granna och sedan hackas och frysas in. För att sedan ta plats i min och även pappas frys! Kan även nämna att min sallad är stor och ätbar, samt smakar bra! Persiljan börjar även den att ta sig, men jordgubbarna verkar ha glömt bort att de sak växa!

Nu däremot är jag bara trött och sitter och väntar på att Fredrik ska komma hem. Men han kommer väl om en lite längre stund, ungefär 40 min skulle jag gissa på. Sedan ska ja passa på att säga tusen, tusen tack till Mirja för all hjälp! Guld värt och Aska är helt klart en nöjd och glad hund =)
Hej då!



Hänt lite mera sedan sist jag knäppte och då är detta kort ändå någon vecka gammalt.


Dillen som jag tagit in idag =)


Sist men inte minst, anki-pankisarna växer så det knakar =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0