En dag full av..

Fika =)

Ja idag har de inte gjorts många knop inte, började dagen med att fara tillsammans med Mirja och Tessan och fika på simonsons. Macka och cola, fin frukost va =P Efter att ha surrat en massa dynga så tog vi och kikade i affärer, rätt roligt att glo. Blev inte så mycket inhandlat, men lite i alla fall..

Sedan så for Mirja hem till sig och räddade sin hund (inte för att hon var lidande, dock kanske kissnödig), medans jag och Tessan for hem till mig och, gissa vad?! Joe, fikade och surrade ännu mera dynga! Roligt att umgås med Tessan ibland, händer inte allt för ofta nu för tiden. 
Mirja kom även hon upp efter ett tag och sedan även Mli, trevligt med främmande tycker jag! Så vi satt då här ute på gräsmattan fyra brudan å surrade tills klockan va typ fem, då Mli och Tessan for hem till Tessan och Mirja gick ut i stallet. Själv gick jag in och värmde på en matlåda ur frysen. Säger då bara de, ibland orkar man inte laga mat åt endast sig själv.

Efter att ha tryckt in maten i skallen så gick jag och Mirja ut och plockade lite rödvinbär. Blir rätt mycke bär på en buske måste jag säga! När klockan sedan blev sju så for vi ner till Anna och blev bjudna på fika, ja ni hörde rätt! Goda bullar av något slag och saft blev det =)
Påväg hem från henne stannade vi till på ridskolan för att se om det var just någon aktivitet där, men de va de inte. Så vi for vidare hem till mig för lite te och mackor. Ja ni hör ju själva, har endast ätit en massa idag. Inget vettigt alls har det blivit, men trevligt har jag haft och nu nalkas sängen!

Kommer lite kort på ankornas uppväxt =P God natt!


Endast några dagar gammla...


Fortfarande massor av dun, ja dunbollar =)


Börjat byta till riktiga fjädrar, ser skabbiga ut =P


Fina ankor i ny fjäderskrud =)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Tack för en trevlig dag :O)

2009-08-28 @ 20:53:48
URL: http://skevstrumpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0