Bärplockare...

Nu va de länge sedan igen, men jag jobbar å sover.. Så mycke mer än så hinns inte med =P

Vi, jag och Fredrik alltså, har vart ute i helgen och plockat bär. Blev flera liter jordgubbar plockade ur mamma och pappas jordgubbsland =D Vi hade egentligen tänkt försöka hitta några hjortron, men de var så varmt så vi struntade i de. Däremot så lyckades vi hitta lite hallon, uppmärksamma lite! Blev knappt en liter, men man kan trösta sig med att sylten är god även om det inte är så mycket av den..
Sist med inte minst så tog vi och plockade 5 liter rödvinbär! Inte för att dom va svåra att hitta, men de är fortfarande inte så kul att plocka dom!

Så nu återstår det bara att koka sylt av bären, dock inte av jordgubbarna. För dom har försvunnit bort, rakt ner i min mage =) Goda vill jag lova att dom var!

Nu är det även snart dags för att få reda på vad Anki-pankisarna har för kön.. Eller det dröjer väl till i oktober skulle jag gissa, men de är ju snart de! Hoppas på att det är åtmindstonde en hona. För då blir de ägg och så blir de någon hane som blir mat =P

Ne usch va de inte va roligt att skriva här idag.. Ni får ha de så bra och på återsende!
¨
Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0