Va ska man skriva?

Det har som varit lite tomt på saker att skriva nu, inte för att de inte har hänt något. Utan för att jag helt enkelt inte kommit på vad som ska kunna få stå här!

Igår var jag och älsklingen till östersund och handlade och lite sådant. Vi hade en helt otrolig förmiddag, inget jag någonsin kommer att glömma =) En sådan dag då man bara inser hur mycke man älskar den man lever med och allt som hör till. Tänk om dagen hade kunnat fortsätta vara lika trevlig, men icke. Fredrik var som vanligt tvungen att åka och jobba =( Fast i och för sig gjorde det kanske inte allt för mycke, för Tessan kom och hälsade på. Så vi drog ner på byn och inhandlade en massa gott och hyrde en film! Vi hade en kul kväll med en skitrolig film, tror den hette; My best friends girl. Ja ja, rolig va den i alla fall.

Så till dagens bekymmer, höll på att försova mig i morse. Inte för att de hade gjort så jätte mycket, hästarna hade kommit ut en stund senare bara. Men älsklingen ringde och kollade om jag hade tagit mig upp, så ja vaknade då =)
Har varit ett helt otroligt bra väder idag, så jag och Aska gick hem till Kjell och Gun-Marie. Vilket gjorde lilla Aska lycklig och jag fick slappa i solen utan att behöva ha koll på henne hela tiden! Vi gick hem vid lunch, ja hästarna var nog lite hungriga.

Dock fick jag super ont över bröstet och ryggen, känndes som om någon försökte mosa sönder mig. Så jag gick in och vilade efter att ha gett hästarna lunch, men de vart inge bättre alls =( Känns som om jag lyft illa mig, men jag har inte lyft någe tungt!
Mirja och Ella kom förbi och jag bjöd på äggmacka såhär vid påsk, när dom gick så la jag mig igen. Blev inge bättre av att sova på eftermiddagen heller. Så vid sju gick jag ut och mockade och fixade i stallet, inget höjdar göra när man har ont. Men klart blev de och så passade jag på att borta av alla tre hästarna ute i hagen. Tror att halva Birta lossnade, jag gillar verkligen den där hästen. Hon är väldigt speciell alltså, kommer bli en rolig ridhäst i framtiden.

Nu ligger jag i alla fall och degar i soffan och ser på Barg flyttar in. Knepigt program alltså, förstår inte vad det går ut på? Hoppas även att älsklingen snart är hemma, han fick jobba över en timma idag. Låter inte så mycke, men de betyder att jag är supertrött när han väl kommer hem.  Jaja, man ska inte klaga. I dessa tider ska man vara glad för de jobb man har/får.

Man kanske ska ta och kliva upp ur soffan och ta kvasten till blåkulla, vilka ska med?! =D

Hej då..

Birta, min lilla sötnos =)


Kommentarer
Postat av: Mli

Man kanske skulle ha tagit en raggar runda till Blåkulla, synd att man inte har nån riktigt bra kvast bara :p

2009-04-12 @ 15:30:40
URL: http://bertur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0