Usch va ja é slarvig!

Det är faktiskt så illa, har inte skrivit här på 3 dagar! Men jag ska i alla fall ge er lite roliga och även mindre roliga nyheter från min värld. Så vi drar väl igång!

I måndags så blev det en heldag på jobbet. från 8.45-16.45. Aningens lej blev man när man såg hur solen lös och att det var nästan helt vindstilla! Som tur var så höll det i sig även när jag kom hem =)
Snäll kompis som jag är så ringde jag Mirja och sa "nu ska du komma hit och rida" och snäll som hon är gjorde hon som jag sa! Så jag satte upp henne på Mjölir och mig själv på Vinur, lite snäll är jag faktiskt så jag tog Mjölnir som handhäst. Så grabbarna va ut på tur kan man säga! Duktiga va dom och Mirja med , hehe..

Igår däremot var det en sorgdag, Tessan var tvungen att ta bort sin pärla Vinur. Men i minnet finns han alltid kvar!
På kvällen efter ännu en dags arbete så tog jag mig i kragen och böjde min Vinurs framben, om jag lyckades göra rätt så blev det i alla fall possetivt! Han visade ingen hälta på något av benen. Så nu håller vi tummarna för att det inte ska behöva bli något mer vajs i hans ben.
Sedan får jag inte glömma att vi lämnade tillbaka Jonken till min mor och far, tror de blev ett kärt återsende även fast alla parter inte kan erkänna det =)

Så till dagen, jobb som vanligt! Däremot så fick jag mig en lyckad överaskning idag, för när Fredrik åkt på jobbet och jag masat mig ut i stallet för att mocka! Så var det redan klart =D Ibland krävs det inte mer än så för att göra mig överlycklig. Särskilt inte efter en dag på jobbet, då man kommer hem och är trött och så har jag även haft en gnagande värk i ryggen på sistonde. Så för min del kunde det inte bli bättre.
När man har sådan tur som jag så passade jag istället på att markarbeta Mjölnir och fara ut med Vinur en sväng, mycket trevligare och roligare än att mocka!

Näe nu får det räcka för dagen, kanske orkar skriva lite mer i morgon.. Ha dé!


Snart är snön ett minne blott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0