Tok-ryck och vårdopp!

Det blir ett väldans kort inlägg nu, orkar inte göra en lång redovisning av allt som hänt. Utan jag tar det roligast / konstigaste som hänt, med början igår...

Igår fick jag nämligen ett tok-ryck och fick för mig att jag skulle cykla mot stamåsen (där min mor och far har stuga). Det är 3,5 mil dit, så jag cyklade tills ja inte orkade längre sedan fick pappa komma och möta mig. Gissa hur långt jag cyklade, joe 1,3 mil! Det är riktigt bra för att vara totalt ur kondis. Just de ja, jag hade givetvis med mig Aska som sälskap. Hon var riktigt duktig tjej =) Trodde hon skulle vara lite trött efter cykelturen, men nej då. Hon sprang i ungefär 4 timmar till nere på stamåsen innan hon somnade. Tänkas om man kunde få lite energi av henne!
Fick även ett par nya vantar av min syster i födelsedagspresent, tusen tack! Inte alla som får vantar från Tallin i present =)
Kvällen avslutades med film och snacks hemma hos Mirja och så kom förståss Fredrik hem från jobbet!

Idag har det inte hänt så mycket förutom att vi for ner på stamåsen och hälsade på mor och far. Pappa var ute och busade med Aska och råkade kasta ner en pinne i älven, så Aska hoppade efter och hämtade den! Måste ha varit ruggigt kallt i vattnet =/ Hoppas hon inte får urinvägsinfektion eller någe sådant. Fast vi fick oss i alla fall ett gott skratt åt årets första dopp!
Jag försökte få henne att bada i somras, men de gick inte de. Tydligen har hon ändrat uppfattning sedan dess =)

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0