Lat, latare, Emely..

Det är nog tyvärr så det är, men det kan inte hjälpas! Jag skyller på hormonerna, inte för att jag tror dom har med saken att göra. Men bara för att ha något att skylla på i alla fall.. Nu när jag erkännt att jag är lat så ska ni får höra vad som händer i en lat människas liv =)

Börjar med Tisdagen,  ja vad gjorde jag då? Joe, jag var ute i de vackra vädret. Jag och Aska gick tex bort till Kjell och Gun-Marie och hälsade på. Där blev vi kvar i ungefär tre timmar skulle jag gissa på, rätt nöjd hund sedan. Hon krävde inte så mycket av sin matte sedan inte! På kvällen när jag var klar i stallet med mockning och dylikt så passade jag på att jobba lite med Mjölnir. Han har börjat lära sig hur jag fungerar nu, så vi går med små säkra steg framåt =)
När en kille fått jobba av sig lite va de tur för nästa. Snyggingen själv fick komma ut på en liten sväng om, han e bara för go min Vinur! Vi tog oss en skritt tur, fast vi travade några meter och sedan provade vi på några töltsteg också. Jag säger då bara de, klockren tölt. Aningens lycklig ägare jag var då, men det är synd att en sådan häst ska behöva gå sönder..
Vad hände mer denna vackra tisdag, hum.. Ja visst ja, mamma och pappa kom och lämnade Jonken (deras katt eller egentligen är det min). Sedan bar det iväg till sollefteå för dom!
Får inte glömma bort att säga att Fredrik kom hem från jobbet med,



Onsdag blev lata dagen, på riktigt. Jag han med att sova, sova och så handla lite. Blev en tur till granngården för att köpa saltstenar till hästarna och hundmat till hunden. Måste säga att dom äter väldigt mycket salt eller normalt antar jag att det är. Fast ur mina ögon sett är de mycket. Måste bara nämna att det nu mera finns saltstenar med banan, mint och honungs smak. Verkar väldigt konstigt, trodde man åt salt om man ville ha salt. Inte tusan trodde jag man åt banan då =P Min pappa nämde dessa saltstenar för mig på första april, så gissa om jag trodde de va ett skämt?!
Efter granngården bar det av till konsum, tråkigt att handla mat. Ett nödvändigt ont kan man säga, dock så måste jag säga att jag tycker väldigt mycke om att äta maten sedan =D Så när vi då är inne på mat, vi var nämligen sedan och hälsade på min svärmor. Gissa vad? Hon stog och bakade tekakor, så vi blev bjudna på lunch och nybakade tekakor! Så mätta och belåtna for vi sedan vidare på Dollar Store, där inhandlades en massa roligt och onödigt!
När man har genomfört en sån lång shoping tur så va det bara ett att göra, fara hem och ta en sovstund! Sedan hände inget mer roligt denna dag, mer än att jag sura över vädret. Minusgrader och snö i luften!!

OBS! Höll på att glömma att grannen fick finbesök idag! Min kära lilla Birta hade smitit ur hagen och traskat iväg!

Idag torsdag däremot har det hänt betydligt mycke mer, även fast det blivit en hel del sova idag också. Jag tog nämligen och anställde min kära pojkvän, han blev "hästskötare". Det vill säga, han fick leda mig och Mjölnir upp och ner för våran infart. Har konstaterat att han blir som en stålfjäder när han kommer utanför volten, aningens lätt i rumpan också. Så vi ska ta och gå ut och gå lite nu framöver, så ska vi även följa med Vinur som handhäst. Men efter några turer på infarten (tur vi har lång infart) så tog vi och tränade på lite "one rain stops" . Eller som jag ibland kaller de "nödstoppen", i vilket fall som helst fattade han snabbt vad det var jag var ute efter. Knepig mening det där blev, var, var ,var...
Fredrik for och jobbade sedan på kvällen eller ungefär klockan sex. Då gick jag ut och mockade och fixade klart i stallet. Då dök även Kejll och Zeb upp på lägdna brevid huset så Aska fick busa av sig lite och jag fick surra lite skit. En ganska lagom paus i mockningen. Väl klar i stallet tog jag och Aska och traskade ner till Mirja och Ella. Där blev man bjuden på pasta och pastasås, gott som tusan då jag och Fredrik inte lyckades göra någon middag idag. Sedan blev der kladdkaka och glass till efterrätt =) Tur man skulle gå hem sedan, kanske man gjorde sig av med lite av kladdkakan i alla fall?
Nu ligger jag i alla fall i sängen och tänker ringa Fredrik och sedan sova! Ha de!


Jag vill att det ska bli sommar och varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0