Juckande Bettan!

Nu vart ni allt nyfikna =) Men ni får vänta en stund till, för nu har vi lite att ta ikapp.

Lördag: I lördags var jag ute med Mjölnir eller vi va i volten, ska skaffa mig ett ridhuskort! Fast de är som inte så himlans lätt när det är stor helg. Men han va duktig kille, i början av passet lyssnade han klockrent. Men som nybörjade har man inte så väldans långt tålamod =)
Sedan for jag och Fredrik och Aska ner på stamåsen och hälsade på, man måste passa på att umgås med sin mormor när hon är här uppe! Vi blev även bjudna på en god påsk middag av  "grannarna" på stamåsen, tack tack. På kvällen åkte vi hem och såg på film, wedding date tro ja den hette. Jag och namn på filmer, artister och låtar är ingen vidarens kombination. Tycker helt enkelt inte att de är ett dugg intressant.

Söndag: De va igår det, hum.. Låt mig tänka efter, ja minns inte vad jag gjorde igår på dagen. Men på kvällen for Fredrik och jobbade, jag däremot gick hem till Mirja! Vi kikade på tv och surrade en massa dynga, som vanligt med andra ord =P Sedan när det blev god natt tid så skulle Mirja skjutsa hem mig, så hon startade Juckande Bettan (vilket inte är det lättaste ska ni veta). När vi alla fyra (hundar och människor) lyckats ta sig in i Juckande Bettan så började vi jucka oss framåt! Sakta men säkert, sedan ökade vi tempot en stund för att sedan mitt i Lindbergsbacken (där det är som brantast) ta slut. Ingen orkar hur länge som helst! Där va hon knappt tänkt att starta, men tillslut konstaterade hon tydligen att hon nog orkade jucka sig fram en bit till, för vi tog oss helskinnade upp på berget =) Inte lätt att vara en gammal juckande SAAB inte!

Måndag: De är idag det! Har städat nästan hela huset, vikt tvätt och vart duktig. Men sedan blev det inte så mycket mer heller. Tog med mig Aska och Vinur på en promenad, Vinur är lättsammare att gå med än Aska, fast dom var duktiga båda två. Såg nog rätt roligt ut när jag om där och gick. Hunden framför mig och hästen bakom mig, jag tyckte att de va rätt mysigt i alla fall. Mötte Mirja och Ella på vår promenad, så jag passade på att göra dom sällskap hemåt och så bjöd jag även på middag.
Efter kvällsronden i stallet gick jag och Aska ner till Mirja och hälsade på en stund, sedan traskade vi hemåt igen och nu slutligen ligger jag i sängen med datorn i knäet. Som vanligt med asdra ord, fast Aska ligger faktiskt på golvet och inte i sängen. Skumt =)

Det var tre dagar kort sammanfattade de! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0