Idag har jag inte vart lat =)

Nix, för det har jag verkligen inte vart! Jag klev visserligen inte ur sängen fören vid tio eller ja släppte ut hästarna strax innan åtta. Men jag gick och la mig igen och läste en bok! Sedan klev ja upp och gick hem till Kjell och Gun-Marie så att Aska fick busa av sig med Zeb. Blir en lång helg för Aska då Zeb ska åka ner till stockholm över helgen, men han kommer bli super snygg. För han stannar en stund i söderhamn och blir klippt, tjusig kommer han bli då!
Väl hemma försökte jag och Aska oss på att ge hästarna lunch, inte det lättaste i denna storm. Fast lite mat fick dom nog i sig. Sedan kom Mirja och Ella förbi så då blev det mer busande för Askas del, jag bjöd Mirja på en exotisk middag. Köttbullan och potatismos, yäyy =P Vi hann även med en tripp till Dllare Store innan dom begav sig hemmåt.
Så vad gör man när man är själv hemma och aningens less? Joe man städar hela huset, fast ja skurade inte golven. Lite fusk får man ta, huvudsaken var ändå att allt hundhår försvann. Samt att alla påsksaker hamnade i ett skåp och de nya vårsakerna kom på plats.
När det väl var fint inne gick jag ut och tog tag i stallet, mocka, packa hö, byta vatten och sopa. Gick som en dans, fick även ett trevligt avbrott i min stalltjänst. Älsklingen for igenom ström så då passade han på att hämta några saker han glömmt hemma =) Har ingen aning om vad det var för saker, skulle kunna gissa på att de bara va en ursäkt för att få se om vi här hemma mådde bra!
Ja,  som ni märker att jag inte legat på sofflocket idag. Så när huset va rent och stallet var fint, då var det bara hunden som behövde en rejäl dusch! In i duschen och skrubba bort allt snusk som lagrats i pälsen och så det bästa av allt, det försvann en MASSA hår =D
Kan säga att jag tog mig en välförtjänt och välbehövd dusch jag med när Aska duschat klart! Nu däremot sitter jag i sängen och lyssnar på hur det blåser ute, Aska ligger som en liten boll vid mina fötter och Jonken har äntligen tordats sig fram från sitt tillhåll bakom soffan. Stackarn blev jagad av en överlycklig Ella, synd bara att han nu verkar tro att det var Aska som jagade honom =/ Inte lätt att vara katt heller.
Om ni dessutom lovar att inte skvallra för Fredrik så tror jag nog att Jonken ska få bo kvar här hos några dagar extra, bara för att jag verkligen saknar att ha katt. Visst han är inte lika bra som min Årvar var, men han är faktiskt riktigt go! Så några dagar utöver dom han ska bo här gör väl ingenting?

God natt!


Min lilla dam kan lätt se ut som en dränkt råtta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0