Härligt väder idag =)

Jepp, idag har det vart riktigt skönt väder. Varmt och utan blåst, så jag och Aska passade på att hälsa på Kjell och Zeb. Zeb han var nyklippt och snygg han, vem vet Aska kanske gav honom en komplimang?! Det gjorde i alla fall jag, för han såg så ståtlig ut så =)

Efter att ha suttit i solen och kikat på hundarna som sprang som tokiga, gick jag hem med Aska i släptåg. Hon hade nog väldigt gärna stannat någon timma till! Men tråk-matte var som vanligt tvungen att ge hästarna lunch.
Sagt och gjort, matade och glada hästar blev det. Jag däremot konstaterade att jag var rätt trött och gick in och tog en siesta tillsammans med Aska. Helt okej tyckte nog även hon.

När det sedan började nalkas matdags så tog vi och traskade ner till min mor och far, där det serverades lax! Det är riktigt gott det. Mätt och belåten följde jag även mamma på en handlings tur på Konsum, ibland är jag en snäll dotter. Fast idag tror jag ändå att mamma var den som var snällast av oss två, för hon promenerade med mig och Aska hem till oss sedan!

Sedan blev det stalltjänst, men jag tog däremot inte in hästarna när jag var klart vid halv nio. För det var så varmt och skönt ute så jag tyckte att dom gott och väl kunde få vara ute ett tag till. Så när Fredrik sedan kom hem vid strax innan tio fick han den stora äran att ta in hästarna, inte för att han hade något emot de. Konstigt att han fattat så pass bra tycke för dess stora och håriga djur. Fast vem kan låta bli att göra det egentligen?! Dom är allt för underbara!

Nej, nu ska jag ta å sova! Hej då!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Underbaraär dom, om man få vara där ute när man vill. Man skulle ha haft någon som hunde göra allt de tråkiga, ibland är de ju kul. Men vissa dagar är de ju ett rent helvete..!

2009-04-27 @ 14:22:26
URL: http://skevstrumpan.blogg.se/
Postat av: Emely

Visst är det så, men man har ju alltid fått höra att det inte kan va roligt jämt :)

2009-04-27 @ 22:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0