Grattis till Luttan..

Sådär ja, nu har man blivit en dag äldre. Eller va de ett år?

! Igår börjar vi med. Det var en mycket spännande dag för mig, allt gick som kanske inte som jag tänkt mig. Så kan det ju vara ibland =) Tog och druttade av stackars Mjölnir, kan bero på de bocksprång han gjorde och även på min lite lätt otränade balans! Blev aningens blöt om baken, såg ut som om jag hade gjort en liten olycka =/
Kan vara så när det tinar på vägen och det bara är slask runt omkring! Sedan på natten lyckades jag väcka både mig själv och Fredrik, drömde nämligen att jag hade en spindel på mig som jag inte fick bort. vilket resulterade i att jag låg och snurrade och slog runt mig i sängen. Skönt var det att vakna och inse att det inte fanns någon spindel. Spindlar är nämligen blend det absolut värsta jag vet =/

Åter till dagens bekymmer. Har arbetat idag, ca 3 timmar. Rätt lagom tycker jag! Inte för att man blir rik på de, men lagom är som bäst ändå. Så lyckades någon skvallra så barnen sjöng för mig. Som att åka tidsmaskin, raka vägen till mellanstadiet igen =P Efter tre "slitsamma" timmar kom Fredrik och hämtade mig, så for vi hem och åt lunch och tårta! Sedan tog jag och somnade, blev som inte mycke till sömn i natt. Spindeljakt och mycket annat befann sig i mina drömmar, vilket ledde till kass sömn!
Nu ikväll for Fredrik och jobbade, trist tycker jag som blev själv igen. När han hade brummat iväg så kom Mirja och Ella, sedan mamma, pappa, Jan-E och Agneta. Fullt hus kan man säga, det blev tårt ätande och present öppnande. Trevligt tevligt, men ja säger som farmor. Det är kul när dom kommer och hälsar på, men sen är de kul när dom far också! Dubbel glädje alltså och jag förstår faktiskt hur hon menar.
När alla hade begett sig hem, så fick jag äntligen gå ut och mocka och ta in hästarna. Stackars Vinur gnäggade och undrade om jag hade glömt bort honom eftersom jag va så sen?! Tyvärr så hann jag inte hålla på med Mjölnir idag, inte för att han lider av det. Men jag tycker att de är roligt och så e de min plikt att göra de. Fast huvudsaken är att han får göra något varannan dag, då hinner huvudet med också.

Ne, nu får de va nog! God natt och Hej då!!!


Jag och Aska.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Emely! :)

2009-04-08 @ 21:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0