Aska 1 år!!

Tiden går fort när man har roligt, sägs det i alla fall =) Aska har nu dundrat iväg och fyllt 1 år idag, tiden går faktiskt fort. Kan dock inte påstå att det vart roligt hela tiden, men livet har sina ljusglimtar!

Jag har visst varit lat de senaste dagarna och helt enkelt inte orkat skriva något här. Så det kommer en snabb genomgång. I förrgår va vi till Kjell och Gun-Marie och busade med Zeb. Jag blev även bjuden på middag! Lyx enligt mig, då Gun-Marie är super duktig på att laga mat. På kvällen kom även Fredrik hem efter 2 dygn borta, skönt att få mysa av sig lite.

Så till gårdagen. Var ut och red Mjölnir ute, gasen var det inge fel på. Men bromsen är lite sämre =P Givetvis när man sitter på en unghäst som bara går att styra lite granna och knappt går och stanna så möter man bussen två gånger!! Aldrig får någonting vara riktigt bra, men vi hittade båda gångerna en infart att parkera på i fall bussen kanske skulle hoppa upp och bita en i rumpan. Den gör givetvis inte de och Mjölnir verkade inte tycka att bussen va konstig alls. Men jag har dåliga upplevelser av bussar och lastbilar, dom som kör sånna fordon verkar tro att dom äger vägen och för det mesta saktar de inte ens ner när man kommer och rider. Störst först är tydligen deras motto, usch säger jag.
På kvällskvisten for Fredrik åter igen till gäddede för att jobba och kommer inte hem förän i morgon kväll.

Nu har vi kommit till denna "ingen vanlig dag, Askas födelsedag" dag. Kan lätt konstatera att det inte hänt speciellt mycke idag. Vi traskade ner på byn och köpte oss en hink och sedan traskade vi hemåt igen. Mirja och Ella har varit uppe en sväng på kvällen så Ella och Aska har fått busa av sig lite. Jag, Mirja och Ella var även bort på ridskolan och kikade en sväng, rätt tråkigt ställe. Ska dock köpa mig ett ridhuskort så Mjölnir och jag har någonstans att vara när vi håller på att blåsa bort ute. Det är det trista med våren, det blåser jämt och hela tiden. Inte lite blåser det heller =/
När vi kom hem ifrån ridhuset passade jag och Mirja på att tjuvstarta påsken, fram med äggmackorna! Jag lyckades även sno ihop en kladdkaka som vi åt till "efterrätt". Nu har dock min käraste vän gått hem och jag sitter som vanligt i sängen och Aska ligger som vanligt bredvid mig. I morgon däremot så ska jag försöka att inte vara en latmask, men ja skyller allt på hormonerna, de ha ja lärt mig att man får skylla saker och ting på =)

Ha de bäst, för de ska jag om min mysiga hund ha!

Hej då!


Det var som sagt ett tag sedan man var sådär liten. Då bodde matte och husse i lägenhet, inte hade vi någon stor gräsmatta att springa på då inte. Så i takt med att Aska växte blev lägenheten till ett hus och gräsplätten utanför lägenheten blev till 1,7hektar åkermark!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0